Lite av en långhelg

Så var det söndag kväll igen. Förstår inte vart tiden tar vägen.
 
I torsdags tog min hjärna helg. Skulle bara jobba två timmar på fredag morgon så jag tyckte det kändes som helg redan på torsdagkvällen. Sebbe och jag tittade på massor av avsnitt av "Vänner" och somnade inte förän sent. Med betoning på sent. Sov i drygt två timmar, gick sedan upp, jobbade och åkte direkt till stallet. När jag kom hem sov Sebbe fortfarande (klockan var typ strax efter elva på förmiddagen). Så jag tänkte ta en dusch och sedan laga lunch. Efter duschen kändes sömn viktigare än mat så jag gick och lade mig igen. Poff så var klockan fyra på eftermiddagen! Haha, det var den "lediga" dagen det.
 
Efter att ha klivit upp kände jag mig fortfarande inte riktigt vaken och jag visste inte säkert vilken dag det var. Trodde det var lördag eftersom jag sovit igen liksom. Sebbe åkte och handlade och jag gjorde mig iordning för att fira mammas födelsedag.
 
Sebbe gjorde supergoda hamburgare som vi åt till "lunch" typ halv sex, haha! Så efter det åkte vi till Kvantum så Sebbe kunde köpa det hans föräldrar bett honom om, sen vidare till stallet för att ta in Svarten (som Sofia redan hunnit ta in) och sen firade jag mammas födelsedag hemma hos familjen med trerätters middag. Mysigt!
 
Igår morgonfodrade jag hästarna, sov sen två timmar till och vid åtta gick jag upp, gjorde mig klar och så hämtade mamma, syster och Eva mig för en tur till Gekås. Fick med mig lite små nödvändigheter hem, samt en jacka och en ny tvättkorg då den andra gick sönder för ett tag sedan.
 
På kvällen red jag en sväng på Svarten och sen kom Linnéa hit med thaimat och så satt vi i soffan hela kvällen. Och så fick hon sina födelsedagspresenter en vecka för sent också.
 
Idag vaknade jag tidigt så jag fick fixat lite här hemma och sen gjorde jag matlådor och åkte till stallet. När boxarna var mockade red jag en sväng med Sofia. Mysigt avslut på bra helg.
 
Hoppas er helg varit lika bra!
 
You make me happy.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0