<3

Jag och Sebbe har firat alla hjärtans dag såhär en månad försent. Haha! Nej, men Sebbe var inte hemma på alla hjärtans dag och när vi väl skulle fira en vecka senare så blev båda sjuka. Men nu så! Eller ja, jag blev sjuk igen, mitt i allt ihop. Men jag kommer till det.
 
I lördags åkte jag hem till föräldarna, åt lunch och gjorde chokladbollar. Mamma hjälpte mig att göra en sås som jag skulle ha till kvällens huvudrätt. Sen hem, duschade och gjorde mig fin för att sedan påbörja matlagning.
 
Förrätt: Laxtartar. Hjärtformade såklart.
 
Huvudrätt: Varmrökt lax, potatis, halloumi, även den hjärtformad och kall sås.
Sebbe stod för den fantastiska uppläggningen och jag högg in på halloumhjärtat innan jag tog bilden. Sorry! Frågade till och med Sebbe om jag kunde få låna hans halloumihjärta bara för att ta bilden. Men han hade också hunnit äta av sitt.
 
Efterrätt: Vaniljglass, varma hallon, chokladsås, hjärtformade maränger, chokladbollar och geishahjärtan.
 
Proppmätta sjönk vi sedan ner i soffan och när jag sent på kvällen sprang ner i tvättstugan för att hämta tvätten, kände jag att något var på tok. Blev helt matt och fick ont i magen. Ungefär som jag får när jag ätit något jag inte tål, fast det kändes mer långvarigt. Sa till Sebbe att jag bara skulle lägga mig och vila i tjugo minuter och sedan komma och sätta mig igen. Låg och kallsvettades en stund och somnade sedan. "Men hur är det med dig egentligen? Nu har du ju legat och sovit i över två timmar! Är du sjuk?, frågade Sebbe oroligt. Jag sa att jag inte visste riktigt hur jag kände mig, men att jag helst bara ville fortsätta sova. Så snäll pojkvän plockade bort alla kuddar och överkast från sängen och stoppade om mig.
 
När jag vaknade igår mådde jag bättre. Så jag gick och handlade lite och sen gjorde vi mat. Köttfärslimpa på pizzavis. Tog en halv evighet och jag höll på att svälta ihjäl. Men gott blev det. Fick diskat och fixat lite här hemma och sen åkte vi till stallet. Tog in Rubin och Sebbe matade honom och gjorde iordning fodret medan jag mockade boxen. Sen tog vi med oss Sofia, släppte av henne på vägen och åkte hem. Eftersom jag spånade boxen var vi täckta av damm så efter dusch och kvällsmat blev det söndagsmys i soffan. Och ponnyakuten
förstås! Haha, stackars Sebbe.
 
Idag fixade Sebbe mat och blev lite väl ivrig över den nya potatisskalaren han fick av mig eftersom han inte gillar "min". Så han hyvlade bort en rejäl bit skinn på fingret och det var blod överallt. Så efter att ha plåstrat om honom åkte jag på stallmöte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0