Salt

Back to work idag. Rätt skönt med vardagsrutiner ändå, även om det är underbart med långledigt också såklart.

Idag på lunchen skulle jag salta lite på min mat. Det var bara det att jag hade glömt att burken med salt har spruckit eftersom den stått framme på bordet ett bra tag. I solen dessutom. Så jag tittade noga så att jag öppnade rätt lock. Det vill säga det med tre små hål och inte det jättestora som är på andra sidan i locket. Och ut forsar saltet. Förskräckt inser jag att det inte hjälpte att öppna rätt lock. Jag fick med mig flera matskedar salt genom sprickan också.
Om min mat smakade gott? Nääää.

Irén förhindrade i alla fall att olyckor sker fler gånger genom att hälla över saltet som fanns kvar i ett glas.

Slutsats: Lagom med salt är bäst - inte en årsförbrukning av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0