Ponnyakuten

Vart tog helgen vääägen?
Denna helgen har jag ändå varit rätt så effektiv om jag får säga det själv. Och ändå gick det så fort.

Hur som helst, i fredags var jag en sväng på stan efter jobbet och sen åkte jag hem till föräldrarna och grannarna för julgransplundring och tacomys.
Bella var såklart också med. Hennes leksaker också.


Igår blev det tvätt och städ i stallet. Dammsög boxfönsterna och sopade igenom stallet med några av tjejerna. Fint ska det vara!
Hann även med att handla och pappa kom hit och skruvade upp brandvarnare och min tavellist.

Idag blev det matlagning och en promenad med syster och hästarna i solen. Härligt! Fast ganska kallt. Sen kvällsmat hos föräldrarna.

Just nu sitter jag och tittar på första avsnittet av denna säsongens Ponnyakuten. Så söta ungar och ännu sötare ponnyer.
Dock förstår jag inte hur så många kan ha problem med sina ponnyer och hur i hela världen de har köpt/ rider ponnyer som har så mycket olater.
Inte för att ge mig på någon, men jag blev helt förskräckt när en tjej visar att hennes ponny backar undan och är allmänt bökig vid uppsittning. När Tobbe och Anna frågar hur hon tar sig upp på hästen svarar hon att hennes mamma kastar upp henne i farten. I farten! Herregud! Ponnyn snurrar runt och försöker smita och samtidigt kastar mamman upp ungen! Ser helt livsfarligt ut! :( Sen är ponnyn kanonsnäll när hon väl sitter där.
Ungarna älskar ju ponnyerna över allt annat vilket är självklart. Men hur gick valet av ponny till, egentligen? Eller har problemen uppkommit efter köpet.
Ja, Ida spekulerar i detta denna söndagskväll. Fast Tobbe gör hela programmet. Han är helt fantastisk med hästar!
 
Tadaaaaa! Liten Ida och Tobbe på Göteborg Horse Show 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0