Vad var det jag sa!

Innan Sebbe gick för att möta Simon vid bion:

Ida: Glöm inte din tröja!
Sebbe: Jag hade ingen med mig.
Ida: Men då kommer du ju frysa ihjäl på väg hem sen!
Sebbe: Nejdå, det är ju varmt ute.
Ida: Men några av dina gamla tröjor finns ju här. De jag fick av dig för längesedan som du inte ville ha kvar för att de var för små för dig. Du kan ta en av dem. Det är ju bättre att den är lite för liten än att du fryser.
Sebbe: Det är lugnt. Tack ändå. Vi ses sen.
Ida: Ha så kul och hälsa Simon!

Exakt tio sekunder senare kommer Sebbe in igen.

Ida: Glömde du något?
Sebbe: Alltså...jag tar nog en tröja i alla fall. Det var inte så varmt som jag trodde.
Ida: *Hämtar en av tröjorna i garderoben* Vad var det jag sa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0