Feeling good

Haft en lugn och skön helg och försökt att stressa så lite som möjligt och istället njuta av solen. Har faktiskt lyckats ganska bra.

I fredags longerade jag Svarten och det gick väldigt bra. Han lyssnar så himla bra och lyder minsta vink. Mamma var med i stallet också. Tillhör inte vanligheterna precis. Hon till och med hämtade Luniman och borstade honom! Jag och Emma var sååå stolta, haha!

Mamma och Luniman

Sen lagade jag och Linnéa citronkyckling och tittade på Let's Dance. Fredagsmys med den bästa helt enkelt.

Igår blev det morgonfodring, tvätt, matlagning och städning av garderob. Inte det bästa man kan pyssla med en lördag, men ibland måste man.
Dagens bästa var ändå ridturen i solen på min piggelin till häst. Sååå söt är han när han pinnar på så, haha!

Idag spenderade jag förmiddagen med stallsysslor och sen en ridtur ute i det gröna. Syster och Luniman var också med.

Rubin och Luniman i hagen.

När jag kom hem bestämde jag mig för att göra massor av matlådor då jag inte kommer ha tid eller ork till det i veckan. (Japp, jag kan se in i framtiden) ;)
Så i tre hela timmar ägnade jag mig åt korv stroganoff och kycklingbiffar med persilja. Sebbe kom och gjorde mig sällskap och efter en liten promenad gjorde vi tacos.

Så nu känner jag mig mätt, lite trött och redo för massor av jobb i veckan.
Sebbe gick på bio med Simon nyss och jag lär sova som en sten när han kommer hem igen.

Tacomys mys med älskling.

Hoppas ni också haft en bra helg och njutit massor av solen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0