Söndagsnovell

Söndag kväll och det är dags för Ida att skriva "helgens novell" som jag borde börja kalla detta. Blir ju alltid någon slags helgsammanfattning på söndagkvällarna då jag nästan aldrig har tid att blogga under själva helgen.

I fredags räddade Susanne tacokvällen genom att ge mig köttfärs hon nyss köpt. Så jag slapp besöka Kvantum igen eftersom jag glömt köpa. Tack världens bästa Susanne! <3

Björn kom hit och så lagade vi tacos och såg Hangover 3 medan vi åt. Den var helt okej. Tvåan är bättre och ettan minns jag knappt.

Sedan blev det massa prat om allt möjligt till långt in på natten och sen en avskedskram. Kan inte fatta att Björn ska vara borta ett helt år. Han åker till Japan imorgon.

Igår vaknade jag tidigt och tog tag i berget med disk som blev efter min och Björns matlagning. Sen lite tvätt och städning.
Tankade bilen, handlade och var en kort sväng i stallet också.

På kvällen firade vi världens bästa Alexander som fyllde fjorton i fredags. God mat och fint sällskap. Som alltid hemma hos mina fina grannar.
Vid elvatiden hade jag helst bara velat åka hem och lägga mig, men Sebbe och Rickard började undra var jag höll hus så jag cyklade till Kalle där de befann sig.

Vi spelade dryckesspel och bara snackade en massa. Sen gick vi mot krogen men gick aldrig in, haha! Så vi fortsatte hemma hos Kalle istället. Jag var dödstrött och höll på att somna i soffan men det slutade med att Kalle hällde vatten över mig...

Nåja, efter en trevlig fest med Sebbe, Rickard, Kalle, Robin, Alexander, Lukas och Martin gick vi (jag, Sebbe och Rickard hemåt). Det ösregnade och klockan var över fyra. Vi såg ut som dränkta katter alla tre och när jag och Sebbe kom hem var det bara att hänga upp alla kläder på tork och sedan gå och lägga sig.

Idag vaknade vi inte allt för pigga och välmående om vi säger så. Lyckades få i mig lite yoghurt och flingor och sen stekte Sebbe ägg och bacon. Det gjorde nytta för sen blev vi lite piggare.

En dusch och en snabb städning senare kom mamma, syster, mormor och morfar hit. De hade med sig fika så de fick se lägenheten och så fikade vi. Mycket trevligt!

Sen åkte jag till stallet och tog en promenad med Svarten och nu ikväll har jag bara hängt i soffan.

Är inte alls pepp på fullspäckad vecka, men det får gå ändå.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0