Sjukstuga

Detta måste vara den trögaste förkylning jag någonsin varit med om. Den går upp och ned hela tiden och den j*vla hostan vägrar ge med sig!
Så det har varit en lugn helg. Igår städade vi stallet eftersom hästarna började sova inne i fredags. Så nu är stall JB redo för höst.

Sen blev det räkor, romsås och vitlöksbröd hemma hos mami och papi. Gott!
Sen åkte jag och syster och tog in hästarna och kvällsfodrade. Släppte av Emma hemma och åkte sedan hem till mig. Sebbe kom hit och eftersom han också är sjuk hostade vi ikapp framför en film i soffan.

För första natten på närmre två veckor kunde jag sova utan en enda hostattack. Annat var det för stackas Sebbe som halvsatt i sängen sovandes. När jag vaknade imorse hittade jag honom halvt utslagen på soffan.
Efter frukost och film gick vi en sväng i det fina vädret.

Sen har jag mest hängt här hemma och fixat lite. Sen var jag ute och gick en sväng med Svarten. Eller snarare tvärtom. Han var ute och gick med mig. Pigg var han och jag fick gå i världens fart för att hinna med. Hostan blev ju inte direkt bättre av det...
Marie och Rubin var också med som sällskap.

Veckan startar med morgonfodring för min del. Klockan 05.30. Så nu säger jag godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0