Storm

Varit en stund i stallet och förberett inför stormen så gott det går. Det är svårt eftersom vårt stall är så gammalt. Fönsterna går knappt åt få igen, det knarrar och gnisslar i blåsten och det känns som om taket kommer blåsa iväg när som helst.

När jag och syster var i ladan och fixade höpåsar hörde vi världens brak ute på stallplanen. Alla hästar (som fick komma in tidigt alla sju) blev oroliga i sina boxar och jag och syster hade våra hästar uppbundna i stallgången eftersom vi höll på att fixa det sista i boxarna. Luniman var lugn men Svarten blev rädd. Så han fick gå in i sin box.

Jag gick ut och tänkte "snälla, låt det inte vara takpannorna som blåst ner på bilen..."
Det var det inte. Men det var hela jäkla taktrumman med isolering och allt som farit ner från stalltaket. Och vårt stall är högt kan jag meddela. Jag och syster gick ut och släpade in den till foderkammaren/ mjölkrummet. Taktrumman är ungefär lika hög som jag och minst dubbelt så bred.
Herregud, vill inte veta vad som händer härnäst. Och då hade ju stormen knappt börjat...
Ska dit och kvällsfodra om tre timmar. Pappa och ficklampa får också följa med.

Håll tummarna för att stormen är över snabbt och smärtfritt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0