Still ill

Är inne på min fjärde vecka som sjuk nu. Håller på att bli knäpp! Var på vårdcentralen i fredags och fick starkare hostmedicin. Efter att ha tagit den fyra kvällar i rad mår jag sämre än jag gjort tidigare under dessa veckor. Men å andra sidan har jag fått sova gott utan att ha hostat tills jag kräks. Alltid något ju.

Idag flyttade jag hem till mamma och pappa igen och stannar nog här tills jag är kapabel att ta hand om mig själv igen. Nu när jag ligger här i mitt rum känns det som om jag aldrig har flyttat hemifrån.

Det enda som är annorlunda är att jag har min gamla säng. Sängen som jag för ganska exakt tre år sedan gav till min syster eftersom jag fick en större. Nu har min syster också fått en större säng så nu är denna tillbakaflyttad till mitt rum. Jag hade nästan glömt hur liten en säng på 90 centimeter känns. Kan inte för mitt liv förstå hur jag och Sebbe får plats hemma i hans säng som också är 90 centimeter bred.

Hur som helst, vi får väl se om jag klarar av detta utan att jag vaknar på golvet imorgon. Vore kanske inte hela världen i och för sig, för då väntar ett nytt läkarbesök.



Bild från i lördags när jag invigde min fina kopp från ittala. Drack honungsvatten med ingefära i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0