Ouppmärksam.se

Idag har jag gjort två viktiga upptäckter:

1. I april detta året pratade vi om löneförhöjning på vårt personalmöte på jobbet. Idag när jag var hemma hos mamma och pappa hjälpte pappa mig att fylla i papperna till försäkringskassan vad gäller sjukskrivning. När vi skulle kolla min årsinkomst bläddrade jag bland mina lönespecifikationer och se där, sedan april har jag minsann fått högre lön! Inte undra på att jag varit lite förvånad varje gång lönen kommit och jag tänkt "Wow! Har jag verkligen jobbat så mycket?"
Bra att du har koll Ida...

2. Pappa skulle hjälpa mig att ställa tillbaka klockan en timma i bilen jag lånar av honom.
Pappa: Dags för service står det här...hur länge hur har det stått där?
Jag: Service, hur ser man det? Just det ja, en skiftnyckel...
Pappa: Jaa *trycker på någon knapp så att man ser hur långt bilen gått. Typ* Oj, jag måste nog ringa och boka tid!
Jag: Wooopsie...
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag borde inte få köra bil! Vem var pajasen som gav mig körkort!?
 
Bild pappa tog förra helgen när han testade inställningarna på min nya kamera. Sorry för sjuk-looken :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0