Myslördag

Efter lyxfrukosten skickade vi iväg Lene till mammas jobb på spabehandling (en för tidig 50-årspresent) och själva tog vi det bara lugnt hemma. Sen åkte jag och Emma hem till mig för att hänga tvätt bland annat (bodde ju hemma hos mamma och pappa förra helgen och fick aldrig tvättat = en nu något översvämmad tvättkorg).

När vi kom hit insåg vi att alla våra nycklar låg kvar hemma hos mamma och pappa. Så det var bara att vända. När vi väl kom hem hade de andra redan hunnit åka till stan och vi var därmed utelåsta. Tur att grannen har nyckel till oss! Så det löste sig. Sen tillbaka till lägenheten, fixa i tvättstugan och sen mötte vi upp de andra i stan. Där blev det en liten vända i affärer och en tur på matmässan. Köpte mig en ny topp på gina tricot och Emily hittade lite marmelad och sylt hon ville köpa med sig hem från matmarknaden.

När vi kom hem hade pappa sålt den ena bilen (den vita) så nu är fyra bilar tre istället.

Efter sparrissoppa till lunch spelade jag, Emma, Alexander och Emily Pictionary. Det var inte helt lätt då danska och Svenska ord inte alltid betyder samma sak, haha!

Sen letade pappa fram videoinspelningar från när han, mamma, Anders och Lene var på Sri Lanka år 1992 för att hämta mig och Alexander.
Det blev en hel del skratt vill jag lova! Våra föräldrar såg ut som hippies, hade pottfrillor och såg framför allt yngre ut. And so did we. Två små bebisar som drack limejuice i värmen på Sri Lanka, hihi! Måste erkänna att vi var himla söta alltså.
Det är ganska speciellt att våra familjer delar detta ändå. Känns väldigt bra att se filmer från Sri Lanka tillsammans och eftersom familjen Hvirvelkaer har varit i Sri Lanka ett par gånger till de senaste åren, är det kul att höra de stora skillnaderna på nu och då.

Sen åt vi varmrökt lax med potatis och chokladtårta med hallon och grädde till efterrätt. Sedan fortsatte vi filmtittadet ett tag till innan det blev dags för mig att åka hem. Bästa dagen sedan jag blev sjuk, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0