Lusen

Jag och mamma avmaskade Lusen nu ikväll. Skulle gjort det för flera veckor sedan, men eftersom jag blev sjuk har det inte blivit av. Nu är det gjort och snart är hon förhoppningsvis maskfri.
Den katten är för bra för att vara sann när det gäller att ta död på skadedjur. Råttor/ möss/ sorkar, fåglar/ harungar you name it. Okej, fåglar och harar är inga skadedjur men hon käkar dom ändå. Flera små djur om dagen! Bra för stallet - synd om de små djuren och synd om oss som får städa upp efter henne då hon börjat slarva med det ibland.
Tre bilder från januari på vår älskade Lus/ Lusen/ Fru Lus/ Lucifer/ Satan. Kärt barn katt har många namn.
 
Vad gäller medicinering (okej, avmaskningstabletter för katt och medicin är kanske inte riktigt samma sak, men ändå), så är det sju veckor sedan jag blev sjuk. SJU VECKOR!
Så idag hämtade jag ut medicin på apoteket. Så imorgon börjar en sex-dagars-kur på kortisontabletter. Hoppas innerligt att jag tål dem då jag tyvärr brukar bli dålig av just medicin.
 
I övrigt har jag mått mycket bättre de senaste dagarna, men hostan finns kvar och så fort jag anstränger mig eller pratar kommer den tillbaka.
 
Hade ett litet bakslag för någon timma sedan tyvärr, så om medicinkuren hjälper mig är jag ytterst tacksam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0