Favoriter

Hår

phc "Beautiful brunette" shampoo och balsam - Shampoo och balsam med kakao extrakt och aprikosolja. Hur bra som helst och gör håret superlent och mjukt. Inte så vansinnigt dyrt heller.
Fick det av Linnéa när jag fyllde 20 och sedan dess har jag fortsatt att köpa det emellanåt.
 
disp "Selected Healing Cream" - Fick den av min förra frisör i julklapp för ett par år sedan. Behövs bara en pytteliten klick som jag masserar in i håret medan det fortfarande är blött efter att jag tvättat det. Fungerar som en slags inpackning som ska sitta kvar i håret. Man ska alltså inte skölja ur det. Brukar försöka göra det 1-2 gånger i månaden och det räcker bra. Ofta kommer jag på att jag ska använda den när mitt hår är långt och jag egentligen borde klippa mig. När jag använder den då gör den håret mycket lättare att reda ut.
 
davines "Moisturizing curl serum" - Köpte den hos min frisör efter att hon testat den i mitt hår. Mitt hår har väldigt mycket självfall och gör alltid som det vill. Detta serum gör att lockarna ser lite mer fixade ut trots att jag bara masserat in det i hårtopparna medan håret fortfarande är fuktigt. Superbra produkt för er med hår med självfall som inte vill lägga tid på att locka håret!
 
Proffs "Argan oil from morocco" - Köpte den billigt på Gekås då jag hört att moroccanoil skulle vara så bra för håret. Tycker dock att det äkta varumärket kändes lite dyrt så detta var en perfekt variant som fungerar hur bra som helst. Går att använda i både fuktigt och torrt hår och ger mycket glans och gör håret jättelent. Luktar underbart gott dessutom! Rekommenderar verkligen!
 
Ansikte
 
 
L´oreal Paris "Tripple Active Fresh" - Brukar köpa den till vänster (grön) men en gång råkade jag köpa fel sort (rosa). Minns inte skillnaden, men det var nog något så litet som att den rosa är avsedd för lite torrare hud eller något sådant. Hur som helst är det den gröna jag brukar ha.Vanlig fuktcreme jag använder morgon och kväll. Är inte precis expert inom området, men antar att vad gäller hudprodukter är det väldigt olika vad man tycker om. Jag gillar denna bäst av dem jag provat.
 
NIVEA " Refreshing Cleansing Mousse" - När jag tvättat bort sminket (vilket jag oftast gör med en rengöringsservett från NIVEA), brukar jag använda denna moussen efteråt för att få bort de sista resterna av smink och sen känns ansiktet verkligen både lent och rent. Brukar låta det sitta en minut eller två och sedan sköljer jag av det med ljummet vatten. När jag torkat ansiket använder jag ovanstående produkt, fuktcreme.
Moussen ser ut som vätska i flaskan, men blir mousse när man trycker ut det genom pumpen.
 
Lumene "Eyeshadow Primer" - Den enda primer för ögonskugga jag testat så kan egentligen inte säga varför jag skulle rekommendera just denna. Men den är lättapplicerad och ögonskuggan sitter verkligen. Väldigt dryg är den och man behöver bara ta lite per gång.
 
Övrigt
 
 
The Body Shop "Shea Body Lotion" - Body lotion med sheasmör och babassuolja. Kan ine påstå att jag är överförtjust i doften shea. Men har ganska torr hud och framför allt på hösten/ vintern så då är den helt fantastisk. Man blir mjuk och len som jag vet inte vad. Så helt klart att rekommendera om du har torr hud.
 
Depend "Nagellackremover (dip in)" - Hur smidigt som helst! En burk med nagellackborttagning där det enda som behövs är att sätta i fingret, röra runt lite och vips - nagellacket är borta! Inget sölande med bomullspads och nagellackborttagning på flaska som man dessutom andas in mer av jämfört med vad man andas in om man istället använder burken. Väldigt användbar och det gör att man lättare kan ta bort och sedan måla på nytt lack. Den varar ungefär till tio borttagningar lite beroende på vad man har för sorts lack. Lack som till stor del består av glitter eller små paljetter gör att man sliter mer på burken. Mitt tips är att först ta bort så mycket av glitterlacket med vanligt borttagningsmedel och sen avsluta med några dopp med fingret i burken. Rekommenderas starkt speciellt till er som gärna byter nagellack/ färg/ design ofta!
 
Spray Cleaner for make-up brushes - Desinficerande rengöring för make-up penslar. Bara att spraya på själva borsten, låt verka en kort stund och sedan torka av med en ren duk. Jag brukar använda vanligt hushållspapper. Det är väldigt viktigt att hålla penslarna rena och då jag har känsliga ögon som lätt blir röda och irriterade känns det extra viktigt att hålla penslarna rena.
Ett tips är att märka penslarna så att du vet vilken pensel du använder till vilken ögonskugga eller liknande. Så behöver du inte tvätta dem efter precis varje gång du använt dem.
 
Locobase Repair - Specialcreme för mycket torr hud som finns att köpa på apoteket. Har använt denna höst och vinter i flera år och den är nästan för bra för att vara sann. Mina händer kan vara hur torra och spruckna som helst och efter bara en eller två användningar av locobase är de hur lena som helst. Nackdelen är att cremen är väldigt fet och kladdig så jag brukar oftast använda den innan jag går och lägger mig och så använder jag en vanligt handcreme som är lite mindre fet på dagen (om jag kommer ihåg att smörja in mig vill säga). Den bästa handcremen jag vet helt enkelt.
 
The Body Shop "Lip Butter (Chocomania)" - Precis vad det låter som. Läppbalsan med smak/ doft av choklad. Är inte så förtjust i varken läppstift eller läppglans då jag inte gillar "kladdet" plus att de torkar ut mina läppar. Men denna är istället mjukgörande, fuktighetsbevarande och kladdar inte. Stort plus för chokladdoften såklart!

Lypsyl "Aloe Lips (with Jojoba)" - Lypsyl innehållande aloe vera bland annat. Otroligt mjukgörande och kladdar inte. Använder denna dagligen och efter att ha provat den är det nästan så att jag inte vill använda mina vanliga lypsyl från Nivea och liknande, längre. Denna är sååå mycket bättre!
 
 
Hoppas ni fick ut något av det och kom mer än gärna med egna tips eller berätta om ni också använder någon av ovanstående produkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0