Mathelg

Denna helgen har jag inte gjort annat än att äta känns det som. I torsdags fyllde mamma år så på kvällen åkte vi tills John's Place för att äta. Jag var så mätt att jag knappt kunde röra mig alls när vi gick därifrån. Supergod fläskfilé med bakad potatis åt jag.

På fredagen var jag fortfarande mätt när jag vaknade. Trots det blev det thaibuffé till lunch och sen McDonalds på kvällen med syster.

Igår hade jag, Lina och Sofia matlagningskväll hemma hos Lina och Stoffe. Vi gjorde soppa på torkade trattkantareller, jordärtskocka och matlagningsvin till förrätt, fyllda paprikor i ugn till huvudrätt och en chokladkaka innehållande hela 900 gram choklad till efterrätt. Sjukt gott!

Det blev väldigt sent för vi hade jätteroligt så tappade helt bort tiden. Åkte hem vid tvåtiden, sov tre timmar och gav sedan hästarna frukost. Hittade Malma lös i stallgången, ätandes ur Dagnys höpåse...

Hem igen och sova lite till. Sen firade vi mamma med middag tillsammans med mormor och morfar. Gräslökspannacotta till förrätt, oxfilé till huvudrätt och minipavlova till efterrätt.

Så på grund av mycket mat och för lite sömn är jag nu helt slut. Det blir ett avsnitt av ponnyakuten och sen sooooovaaa!

Bild på gårdagens huvudrätt: Paprika i ugn fylld med köttfärs, lök, fetaost, ost och persilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0