Härlig ridtur

Idag red jag ut med Alexander på cykel som sällskap. Länge sedan det gick såhär bra.

Oftast när jag rider ut ensam så får Svarten gå lite som han vill och jag jobbar honom inte särskillt mycket. Rider jag ut med Sofia och Lina jobbar jag honom verkligen inte, haha! Då blir det mycket skritt på långa tyglar och en väldans massa prat ;D

Men idag så! Jises vad fin han var! Körde tempoväxlingar och varierad steglängd i alla gångarterna och han skötte sig super. Lyssnade på minsta lilla hjälp och var väldigt fokuserad för en gångs skull. I vanliga fall brukar han mest gå och spana in saker i omgivningen. Ska bli bättre på detta med att rida ordentligt när jag rider ut för känslan efter en sån här ridtur är oslagbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0