Hästskit var det här!

Sofia och jag tog en tur med hästarna ikväll. Supermysigt! Känns som om det var länge sedan sist. Hästarna var pigga och glada och vi red en runda som innebär att man rider i området där Sebastian bor. Jag smsade honom och sade att vi skulle rida förbi honom. Han såg oss inte, men vi träffade hans mamma. Så när vi pratat lite med henne red vi vidare. När vi hade ungefär tio meter kvar av Sebbes gata så bajsar självklart Svarten -.-

Eftersom hästarna var pigga och Svarten lite smått nervös så satt jag inte av och sparkade undan skiten som jag vanligtvis gör om den hamnat på olämpligt ställe. Som idag. Mitt i gatan.

När vi kommit tillbaka till stallet och sadlat av och gjort färdigt, smsade jag Sebbe och sa "om fem minuter står jag längst ner på din gata och sparkar undan hästskit. Ses?"

Tydligen funkade detta utmärkt som "raggningsreplik" (om man nu kan kalla det så till pojkvän)? För han kom och mötte mig och höll mig sällskap och skrattade åt min kassa parkering så att förbipasserande bilar nästan hade svårt att ta sig fram utan att köra mitt i skiten (av det lilla som fanns kvar).

Efter att ha utfört mitt uppdrag gick jag omkring i gräset och skrapade av det värsta från stövlarna. Såååå pappa, om du läser detta så körde jag inte bilen hem med hästskit under stövlarna. Inte alls.

Nog om hästskit för idag!

Förresten idag firade jag att jag haft körkort i sex veckor med att köra jobbarbilen för första gången. Matilda tvingade mig, men det var kanske tur det. Annars hade det väl aldrig blivit av ;)

Nu blir det film! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0