Äventyr med Sofia

Igår hämtade Sofia och hennes pappa upp mig vid elvatiden och så åkte vi hem till Sofia. Sofia hade spenderat morgonen i stallet så hon bytte om och åt frukost. Jag kan nu även i detalj hur Sofias sminkningprocess går till ;)

Gosade lite med hennes fina hund och katt och sedan bar det av igen. Vi började med ett besök på Svensk Ridsport i Kungsbacka där vi även var förra veckan. Sofia bytte sina boots till en mindre storlek och jag köpte ett par gummistovlar och två nya ryktborstar.

Sedan promenerade vi till Börjes, men det var tyvärr stängt. Så vi drog vidare för lunch på McDonalds och sedan gick vi in på Hööks. Skulle bytt en grimma jag köpte till Svarten förra veckan. Den var i minsta laget. Tyvärr fanns det inga kvar så köpte ett schabrak och ett pannband istället.

Sen åkte vi hem till Sofia igen. Efter att hon bytt om åkte vi vidare hem till mig och när även jag hoppat i stallkläder begav vi oss mot stallet. Sofia hade varit flitig under morgonen och mockat och fixat maten åt mig med. Tack snälla! <3

Så vi tog en ridtur tillsammans med Lina. Hur mysigt som helst <3

Sen hade jag och Sofia putstime! Vi putsade och oljade träns och lädergrimmor så det bara rök om det vill jag lova! Åt godis och pratade massa också såklart :D
Skjutsade hem henne sedan och var inte hemma förän 23.30, haha!
Så typiskt mig och Sofia! xD

Men det var tveklöst en av de roligaste dagarna på länge. Tack Sofia! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0