Skinkan smiter!

Klockan 06.25 kom mamma in till mig imorse och sa att jag hade försovit mig. Inte då, tänkte jag. Mitt alarm hade ju inte ens ringt och dessutom visade mobilen att klockan bara var 05.25 (det skulle ringa 05.45). Min mobil måste ha ställt om sig av sig själv, för allt stämde när jag gick och lade mig igår kväll och ställde alarmet.

Hur som helst hann jag bli klar i tid och just som jag skulle kliva in i bilen med frukostmackan i ena handen och en Festis i den andra, ser jag hur skinkan gör ett snyggt magplask rakt ner i snön. Jaha, och hur ska denna dagen sluta?, tänkte jag.

Den slutade som många andra dagar har gjort det senaste. Med en trött Ida! :)


Tycker denna låten känns passande idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0