Sätila

Sebbes mamma körde mig, Sebbe och Wiman till Sätila igår.
Det blev en liten rundvisning i stugan och sedan spelade vi fyllekubb (killarna loosade stooort)!

Sen kom Björn och så var vi alla samlade. Felicia bjöd på enchiladas till kvällsmat och när vi ätit och fått nog av alla knott gick vi in och spelade fler drickaspel samt sanning eller konsekvens.
Det var även nattdopp i sjön inplanerat, men ingen orkade riktigt med det.

Någon gång tidigt imorse vaknade jag av att någons mobilalarm ringde. Öppnade ögonen och hade inte en susning om var jag befann mig. Efter att ögonen vant sig vid ljuset såg jag att Sebbe låg till höger bredvid mig och kom i samma stund på var jag var. So far so good, tänkte jag, men förstod fortfarande inte varför alarmet ringde. Det var varken mitt eller Sebbes nämligen. Vände mig till vänster och skulle just somna om när jag fick syn på Björn sovandes bredvid. Holy shit är jag rätt säker på att jag tänkte. Vaaad faaan hääändeee? (ja, ungefär så). Till min stora lättnad insåg jag att vi alla tre somnat fullt påklädda så ingen skada skedd antog jag och smällde till Björn så att han kunde stänga av sitt alarm.

Sen gick killarna upp för att spela kort (?) med Wiman som somnat på soffan. Jag hängde med och fortsatte sovandet ihoprullad i soffan istället. När alla slutligen vaknat blev det frukost och sedan kom Sebbes mamma och hämtade oss (mig, Sebbe, Wiman och Björn). På hemvägen lyssnade vi på hela digsterlistan och kommenterade alla låtarna.

Sååå sammanfattningsvis: Great helg med härliga människor och avslutar inlägget med en note to myself: Ät ordentligt innan du ger dig in dryckesspel! Det blir bäst så.
Från vänster: Felicia, Carro, Fanny, Sebbe, Linnea, Robin och Wiman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0